پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
شرکت آهار، جزو برترین‌های فن‌بازار

شرکت آهار، جزو برترین‌های فن‌بازار

- 1402/08/30

قرارداد ساخت بار اول سیستم کنترل واحد بخار نیروگاه شازند میان شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی و شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان و به نقل از روابط عمومی شرکت آهار، نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران از 23 لغایت 26 آبان‌ماه برگزار شد.

عیسی پور، مدیرکل فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: امروزه فناوری نقش بسیار مهمی در توسعه جوامع بشری یافته است. به همین دلیل سیاست‌ها و سازوکارهای مختلفی برای خلق، توسعه، تبادل، اشاعه و بکارگیری آن بکار گرفته می‌شود و یکی از این شیوه‌های جدید که در برخی کشورها به ویژه کشورهای جنوب‌شرقی آسیا رواج یافته فن بازار است.

وی افزود: کشور ما با توجه به برنامه‌های توسعه خود و همچنین تلاش برای تولید و توسعه دانش و فناوری، برای شتاب دادن به روند توسعه اقتصادی و صنعتی خود نیازمند تبادل فناوری است.

همچنین مشاور وزیر و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی گفت: هم‌زمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف به‌هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق خاطر نشان ‌کرد: تعداد کل محصولات اولیه دریافت‌شده در این جشنواره و فن‌بازار، 695 محصول از 346 شرکت را شامل می‌شد که پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی 387 محصول از 262 شرکت تایید شد.

هیئت داوران نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق، در بخش کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون محصول فناورانه “دستگاه فلو کامپیوتر” ارائه‌شده از سوی شرکت رایا فناوران آهار شرق به عنوان کاندیدای محصول برتر قرار گرفت.

همچنین هیئت داوران در بخش فناوری اطلاعات و هوشمندسازی  لوح برتر را به محصول فناورانه “درایور موتور های سنکرون (رستار)” ارائه‌شده از سوی شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق اهدا کرد.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم قرارداد ساخت بار اول سیستم کنترل واحد بخار نیروگاه شازند میان شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی و شرکت خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید. در راستای این قرارداد مقرر شده است برای نخستین بار در کشور سیستم کنترل این نیروگاه توسط متخصصان صنعت نیروگاهی، ساخت داخل و جایگزین شود.

علاوه بر این، تفاهم‌نامه‌ای مربوط به کنترل مشعل‌های BMS نیروگاه بندرعباس میان شرکت‌های تولید نیروی برق بندرعباس و خدمات نیروگاهی آهار شرق به امضا رسید.

دانلود پیوست خبر
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.